Minggu 1 - Minggu 5

MINGGU
AKTIVITI



   

MINGGU PERTAMA
(19/06/2017 – 22/06/2017)
     
                    i.  Melapor diri di Ctc Horizon Technology              tempat dimana saya menjalankan latihan              industry.
           ii.    Berjumpa dengan penyelia Latihan                      Industri.
                   iii.  Sesi berkenalan dengan pemilik kedai dan           staf.
                    iv.  Tugas saya disenaraikan.
                    v.    Pemberitahuan tentang etika dan peraturan         yang perlu dipatuhi.




MINGGU KEDUA
(25/06/2017 – 29/06/2017)
                    i.  Menyenaraikan keperluan saya kepada                majikan agar kerja saya lebih mudah.
                   ii.   Sebuah computer khas untuk saya telah              disediakan.
                   iii.  Menubuhkan capaian internet pada                       komputer saya.
              iv. Melakukan kerja pada hari pertama dengan         penuh teliti dan hati-hati.


MINGGU KETIGA
(02/07/2017 -06/07/2017)
                   i.     Memasang perisian baru pada komputer saya.
                   ii.   Membuang aplikasi dan perisian lama.
                   iii.  Menyemak sebarang masalah pada                       komputer.
                   iv.   Mula berkomunikasi dengan pelanggan               pertama



MINGGU KEEMPAT
(09/07/2017 – 13/09/2017)
            i.  Membaiki telefon berjenama Samsung yang        menghadapi masalah “force boot”.
                    ii.  Menggunakan segala ilmu untuk membaiki        masalah tersebut secara bersendirian.
            iii. Berjaya menyelesaikan masalah perisian            telefon.
            iv. Pelanggan pertama memuji ketangkasan saya.


MINGGU KELIMA
(16/07/2017 – 20/07/2017)
            i. Menggantikan toner pada mesin pencetak
           ii.  Jualan tambah nilai kepada pelanggan
           iii. Membaiki pelbagai jenis telefon yang                  mengalami masalah butang dan sebagainya.
                    iv. Menjual beberapa aksesori telefon.